Συχνές Ερωτήσεις για Αεροπορικά

Πως προχωράω σε κράτηση αεροπορικών εισιτηρίων;

Στο πρώτο βήμα (αναζήτηση πτήσης) εισάγετε τα κριτήρια αναζήτησης, δηλαδή τόπο αναχώρησης, προορισμού ημερομηνίες ταξιδιού και αριθμό επιβατών. Σε αυτό το βήμα έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε ταξίδι μίας διαδρομής, μετ’ επιστροφής, ή και πολλαπλών διαδρομών. Στο δεύτερο βήμα θα εμφανιστούν όλες οι πτήσεις ή και συνδυασμοί πτήσεων με πρώτη αυτή που είναι πιο οικονομική. Παράλληλα βλέπετε και από ποιες εταιρίες πραγματοποιείται η εκάστοτε πτήση. Εφ’ όσον μαρκάρετε τα δρομολόγια που σας εξυπηρετούν, κάνετε κράτηση και προχωράτε στο τρίτο βήμα (στοιχεία επιβάτη). Εισάγετε τα στοιχεία σας στο κάθε πεδίο (όπου υπάρχει κόκκινο αστερίσκος η συμπλήρωση είναι υποχρεωτική). Κατόπιν της ολοκλήρωσης όλων των βημάτων λαμβάνετε ένα e-mail με την επιβεβαίωση της κράτησης και με χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με το ταξίδι σας.

Τι σημαίνει η επιλογή των πολλαπλών διαδρομών;

Αυτή η επιλογή σας δίνει τη δυνατότητα να προβείτε σε κράτηση διαδοχικών δρομολογίων σε διαδοχικές αντίστοιχα ημερομηνίες και προορισμούς, π.χ. μπορείτε να επιλέξετε ταξίδι από Αθήνα προς Λονδίνο στις 3 Μαρτίου, κατόπιν στον παρακάτω πίνακα δρομολόγιο από Λονδίνο προς Νέα Υόρκη στις 6 Μαρτίου, τρίτο δρομολόγιο από Νέα Υόρκη προς Ουάσινγκτον στις 8 Μαρτίου και τέλος επιστροφή στην Αθήνα στις 10 Μαρτίου. Σημείωση: Τα παραπάνω δρομολόγια είναι ενδεικτικά και χρησιμοποιούνται ως παράδειγμα.

Τι σημαίνει η επιλογή +/-3 μέρες;

Μ’ αυτή την επιλογή έχετε την επιπρόσθετη δυνατότητα να ελέγξετε διαθεσιμότητα και την οικονομικότερη δυνατή προσφορά σε διάστημα τριών ημερών πριν και μετά την ημερομηνία της αρχικής σας επιλογής. Κατόπιν επιλέγοντας την τιμή που σας ενδιαφέρει εμφανίζονται αυτόματα οι πτήσεις και οι ημερομηνίες αναχώρησης-επιστροφής στις οποίες αντιστοιχεί η εν λόγω τιμή.

Ποιος είναι ο ανώτατος αριθμός επιβατών σε μία κράτηση;

Έχετε τη δυνατότητα να κλείσετε μέχρι και εννέα (9) θέσεις σε μία κράτηση. Στην περίπτωση όπου αυτές οι θέσεις καταλαμβάνονται από παιδιά, είναι υποχρεωτικό να βρίσκεται στην κράτηση και ένας ενήλικας.

Τι χρονικά περιθώρια έχω για κράτηση πριν την πτήση;

  • Μπορείτε να κάνετε ηλεκτρονική κράτηση μέχρι και τέσσερις (4) ώρες πριν την αναχώρηση σας.
  • Οι κρατήσεις που πραγματοποιούνται μετά τις 18:00μμ, γίνονται αποδεκτές μόνο όταν αφορούν σε πτήσεις που αναχωρούν μετά τις 13:00 μμ της επόμενης μέρας.
  • Τα Σάββατα μετά τις 14:00 μμ δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε ηλεκτρονική κράτηση οποιασδήποτε πτήσης πραγματοποιείται πριν τις 11:00 πμ της Δευτέρας.

Διάλεξα θέση σε συγκεκριμένη πτήση όμως δεν μπορώ να κάνω κράτηση διότι το σύστημα δεν μου δίνει πλέον διαθεσιμότητα.

Αυτή είναι μία σπάνια περίπτωση αλλά όχι και αδύνατη, μπορεί λοιπόν να σημαίνει ότι:

  • Κατά τη διαδικασία της κράτησης κάποιος άλλος χρήστης πρόλαβε και έκλεισε την τελευταία θέση της συγκεκριμένης πτήσης ή του συγκεκριμένου ναύλου. Γενικά η κράτηση σας είναι εγγυημένη μόνο όταν θα έχετε λάβει το σχετικό μήνυμα περί επιτυχούς κράτησης με τον αντίστοιχο κωδικό στο τέλος της όλης διαδικασίας.
  • Λόγω μικρής καθυστέρησης στην ανανέωση του συστήματος εμφανίζονται ακόμα θέσεις οι οποίες μόλις έχουν πουληθεί.

Πώς ξέρω ότι η κράτηση μου ολοκληρώθηκε επιτυχώς;

Αφού φτάσετε στο τελευταίο βήμα έχοντας επιλέξει δρομολόγιο και καταχωρήσει τα στοιχεία σας, εμφανίζεται στην οθόνη σας το κάτωθι μήνυμα: «Σας ευχαριστούμε για την κράτηση σας» Κατόπιν θα λάβετε e-mail με την τελική επιβεβαίωση, το δρομολόγιο που κλείσατε και τον κωδικό της κράτησης. Σε περίπτωση που δεν έχετε λάβει το συγκεκριμένο e-mail παρακαλώ επικοινωνήστε άμεσα με το τμήμα κρατήσεων μας στο 801 11 36200.

Ολοκλήρωσα όλα τα στάδια της κράτησης αλλά δεν έλαβα e-mail με τη σχετική επιβεβαίωση

Σ’ αυτή την περίπτωση επικοινωνήστε άμεσα με το τμήμα κρατήσεων μας στο 801 11 36200.

Έλαβα το e-mail με τη σχετική επιβεβαίωση αλλά βρήκα κάποια λάθη, τι γίνεται σ’ αυτή την περίπτωση;

Επικοινωνείτε άμεσα με το τμήμα κρατήσεων μας στο 801 11 36200.  Αν το πρόβλημα είναι τεχνικής φύσεως, τότε θα φροντίσουμε για την άμεση διόρθωση του και τη σωστή αποστολή της επιβεβαίωσης της κράτησης.

Μέχρι ποια ηλικία ένας επιβάτης εμπίπτει στην κατηγορίας βρέφους και παιδιού αντίστοιχα;

Ο κάθε αερομεταφορέας εφαρμόζει τη δική του πολιτική. Σε γενικές γραμμές πάντως ισχύουν τα κάτωθι:

  • Βρέφη: Μέχρι δύο (2) ετών.
  • Παιδιά: Από δύο (2) μέχρι και έντεκα (11) ετών.
  • Ενήλικες: Από δώδεκα (12) ετών και άνω.

Μπορώ να εκδώσω εισιτήριο για βρέφος ηλεκτρονικά;

Μπορείτε να εκδώσετε εισιτήριο για βρέφος ηλεκτρονικά αρκεί να συνοδεύεται από ενήλικα ταξιδιώτη. Το αεροπορικό εισιτήριο του βρέφους εκδίδεται με έκπτωση ανάλογα κατ’ αντιστοιχία με τον τύπο εισιτηρίου (economy, business κ.τ.λ.) και το ναύλο του ενήλικα που το συνοδεύει.

Καταχώρησα λάθος το όνομα μου στο εισιτήριο, μπορώ να το διορθώσω;

Σ’ αυτή την περίπτωση οι αεροπορικές εταιρίες έχουν επιβάλλει αυστηρότατους κανονισμούς, οι οποίοι ορίζουν ότι το όνομα του επιβάτη δεν αλλάζει. Παρ’ όλα αυτά αν έχετε κάποιο λάθος στο όνομα σας, επικοινωνήστε άμεσα με το τμήμα κρατήσεων μας στο 801 11 36200  προκειμένου να σας πληροφορήσουμε και να σας εξυπηρετήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Πώς καταχωρώ το όνομα μου στο αντίστοιχο πεδίο για την κράτηση και έκδοση αεροπορικού εισιτηρίου;

Το επώνυμο και το μικρό σας όνομα πρέπει να αναγράφονται ολόκληρα, με λατινικούς χαρακτήρες, όπως ακριβώς αναγράφονται στο διαβατήριο ή στη νέου τύπου ταυτότητα που έχετε. Επειδή οι κανονισμοί είναι ιδιαίτερα αυστηροί, καθώς ορίζουν το όνομα & επίθετο να είναι σωστά γραμμένα διαφορετικά δεν επιτρέπεται στον επιβάτη να ταξιδέψει, σας εφιστούμε την ιδιαίτερη προσοχή σας. Παρ’ όλα αυτά αν διαπιστώσετε εκ των υστέρων κάποιο λάθος στον τρόπο γραφής του ονόματος σας, επικοινωνήστε άμεσα με το τμήμα κρατήσεων μας στο 801 11 36200.

Έχω τη δυνατότητα να κάνω αλλαγές στην κράτηση μου κι αν ναι, με ποιον τρόπο; Υπάρχει η δυνατότητα να αλλάξω την κράτηση μου ανά πάσα στιγμή;

Έχετε τη δυνατότητα να προβείτε σε αλλαγή ή μερική/ολική ακύρωση της κράτησης σας εφ’ όσον ο ναύλος του εισιτηρίου το επιτρέπει. Το αίτημα θα πρέπει να σταλεί γραπτώς με αποστολή φαξ στο 210 94 69 270. Σας συνιστούμε να αναφέρετε τον κωδικό κράτησης σας, καθώς και τη νέα ημερομηνία, ώρα και πτήση στην οποία θα θέλατε να ταξιδέψετε. Τυχόν αιτήσεις για αλλαγές που στέλνονται εκτός ωραρίου λειτουργίας, θα εξυπηρετούνται την επόμενη μέρα. Τα γραφεία μας λειτουργούν από Δευτέρα ως Παρασκευή 09:00-18:00 και κάθε Σάββατο 10:00-14:00, επομένως τυχόν αλλαγές που προκύπτουν π.χ. Σάββατο απόγευμα και αφορούν σε πτήσεις με αναχώρηση την επόμενη μέρα (Κυριακή) θα πρέπει να στέλνονται απευθείας στην αεροπορική εταιρεία. Το ίδιο ισχύει και για οποιαδήποτε αίτηση αλλαγής προκύψει εκτός ωραρίου εργασίας (μετά τις 18:00) και αφορά σε πτήση με αναχώρηση την επόμενη μέρα το πρωί.

Σημείωση: Αλλαγές ή ακυρώσεις εισιτηρίων δε γίνονται τηλεφωνικά. Επίσης η αποστολή σχετικού αιτήματος, δε συνεπάγεται αυτόματα πραγματοποίηση αλλαγής ή ακύρωσης εισιτηρίου, καθώς ενδέχεται να υπάρχουν περιορισμοί που δεν επιτρέπουν παρέμβαση στην κράτηση.

Ποιες είναι οι τυχόν χρεώσεις που προκύπτουν από αλλαγές/ακυρώσεις;

Κατ’ αρχάς σε περίπτωση που θελήσετε ν’ αλλάξετε ή ν’ ακυρώσετε το εισιτήριο σας θα πρέπει να στείλετε άμεσα σχετικό αίτημα στο τμήμα κρατήσεων του petas.gr, μέσω email (air@petas.gr), ή φαξ (210 9469270).

Η χρέωση υπηρεσιών του petas.gr για αλλαγή ή ακύρωση εισιτηρίου είναι 10€ ανά επιβάτη. Εκτός της πάγιας χρέωσης του petas.gr ενδέχεται να υπάρξει και επιπρόσθετη χρέωση από τον αερομεταφορέα αναλόγως με το ναύλο του εισιτηρίου και γενικότερα την πολιτική της εκάστοτε αεροπορικής εταιρείας.

Σημείωση: Υπάρχουν ειδικοί ναύλοι (οικονομικοί) με αυστηρούς περιορισμούς, οι οποίοι δεν επιτρέπουν αλλαγή/ακύρωση εισιτηρίου.

Έχω προβεί σε έκδοση αεροπορικού εισιτηρίου, πότε θα παραλάβω τα εισιτήρια μου;

Πλέον όλα τα αεροπορικά εισιτήρια είναι ηλεκτρονικής μορφής. ΔΕΝ υπάρχει χάρτινο εισιτήριο, έχει καταργηθεί. Επομένως το e-mail που λαμβάνετε με το ηλεκτρονικό εισιτήριο (e-ticket) αποτελεί το έγγραφο που πιστοποιεί το δρομολόγιο και τη θέση σας. Μπορείτε αν θέλετε να το εκτυπώσετε προκειμένου να έχετε μαζί σας τις ώρες της πτήσης σας και τον αριθμό του εισιτηρίου σας (e-ticket), παρ’ όλα αυτά έχετε υπόψη σας ότι με επίδειξη ΚΑΙ ΜΟΝΟ της ταυτότητας ή του διαβατηρίου σας (ανάλογα με τον προορισμό) λαμβάνετε από το check in desk της εταιρίας στο αεροδρόμιο την κάρτα επιβίβασης σας.

Ποια είναι τα έγγραφα που υποχρεούμαι να έχω μαζί μου όταν πρόκειται να πετάξω;

  • Για πτήσεις εντός Ελλάδας χρειάζεστε οπωσδήποτε την ταυτότητα σας.
  • Για πτήσεις σε χώρες εντός της ζώνης Σένγκεν (Αυστρία, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ελβετία, Εσθονία, Ισλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Νορβηγία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Τσεχία, Φινλανδία) θα πρέπει να έχετε μαζί σας ταυτότητα νέου τύπου, δηλαδή με λατινικούς χαρακτήρες ή διαβατήριο.
  • Για πτήσεις εκτός ζώνης Σένγκεν χρειάζεστε διαβατήριο σε ισχύ και θεωρημένο (visa) όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο. Πληροφορίες σχετικά με την έκδοση visa λαμβάνετε από την πρεσβεία ή το προξενείο της χώρας στην οποία ταξιδεύετε. Για τις πρεσβείες και τα προξενεία όλων των χωρών στην Ελλάδα πατήστε εδώ. Για να ενημερωθείτε προς ποιες χώρες χρειάζεται ή όχι να εκδώσει Έλληνας ταξιδιώτης visa πατήστε εδώ.

Τα παιδιά χρειάζονται ταξιδιωτικά έγγραφα;

Τα παιδιά που ταξιδεύουν εντός Ελλάδας και δεν έχουν ταυτότητα, θα πρέπει οπωσδήποτε να έχουν μαζί τους πιστοποιητικό γέννησης, ή βιβλιάριο υγείας ή πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας από την αρμόδια αρχή. Για πτήσεις προς το εξωτερικό τα παιδιά χρειάζονται αντιστοίχως τα δικά τους έγγραφα, διαβατήριο με ή χωρίς visa αναλόγως με τους όρους και προϋποθέσεις της κάθε χώρας. Όσον αφορά σε ασυνόδευτα παιδιά (από δύο ως έντεκα ετών) παρακαλούμε επικοινωνήστε με το τμήμα κρατήσεων του www.petas.gr τηλεφωνώντας στο 801 11 36200.

Ποια είναι τα επιτρεπόμενα όρια αποσκευών ή χειραποσκευών που μπορώ να μεταφέρω στην πτήση;

Η κάθε αεροπορική εταιρία έχει τους δικούς της κανονισμούς όσον αφορά στις διαστάσεις των αποσκευών και των χειραποσκευών οι οποίοι εξαρτώνται και από τον εκάστοτε ναύλο (economy, business, first class). Σύμφωνα με τους γενικούς όρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης η χειραποσκευή δε θα πρέπει να ξεπερνά τις εξής διαστάσεις: 56cmx45cmx25cm. Ο κάθε επιβάτης δικαιούται να μεταφέρει μία χειραποσκευή. Όσον αφορά στις αποσκευές ο κάθε επιβάτης δικαιούται σε γενικές γραμμές να μεταφέρει μία βαλίτσα ως 20 κιλά. Για τυχόν έξτρα κιλά/αποσκευές υπάρχει επιπρόσθετη χρέωση η οποία διαφέρει ανάλογα με την αεροπορική εταιρία και την πολιτική αυτής. Για περισσότερες σχετικές πληροφορίες μπορείτε να καλείτε την αεροπορική εταιρία με την οποία ταξιδεύετε.

Πόση ώρα πριν την πτήση πρέπει να βρίσκομαι στο αεροδρόμιο;

Για πτήσεις εσωτερικού θα πρέπει να είστε στο αεροδρόμιο μία ώρα πριν την αναχώρηση. Για πτήσεις εξωτερικού θα πρέπει να είστε στο αεροδρόμιο τουλάχιστο δύο ώρες πριν την αναχώρηση. Σημείωση: Στις περιόδους αιχμής εντοπίζεται ιδιαίτερη καθυστέρηση στα σημεία ελέγχων χειραποσκευών.

Μπορώ να εκδώσω εισιτήριο για λογαριασμό άλλου παρέχοντας τη δική μου πιστωτική κάρτα;

Υπάρχει αυτή η δυνατότητα αρκεί ο κάτοχος της πιστωτικής κάρτας να καταχωρήσει στο σύστημα το τηλέφωνο επικοινωνίας του.

Βρίσκομαι ήδη στο εξωτερικό και θέλω ν’ αλλάξω την επιστροφή μου: Τι κάνω;

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση σας θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τα γραφεία του αερομεταφορέα της χώρας στην οποία βρίσκεστε.

Έχω τη δυνατότητα προεπιλογής συγκεκριμένης θέσης στο αεροσκάφος;

Μπορείτε να κάνετε web check-in από την ιστοσελίδα του αερομεταφορέα 24 ώρες πριν την αναχώρηση της πτήσης. Κάποιες αεροπορικές εταιρίες επιτρέπουν web check-in μόνο στους επιβάτες που μεταφέρουν χειραποσκευές.